Wdrożenie Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji w Ośrodku Szkolenia Policji w Łodzi z s. w Sieradzu
Zgodnie z „Koncepcją wdrożenia Systemu Wspomagania Dowodzenia Policji w Ośrodku Szkolenia Policji w Łodzi z s. w Sieradzu”, opracowaną przez Sztab Policji KWP w Łodzi, w dniach od 20 do 24 września 2021r. w naszej jednostce uruchomiono dostęp do systemu SWD Policji.
Wdrożenie połączone było z praktycznym przeszkoleniem wszystkich funkcjonariuszy w zakresie obsługi w/w systemu przez podinsp. Sławomira Ignaczaka, Kierownika Sekcji Administrowania SWD Wydziału Dyżurnych Głównego Sztabu Policji Komendy Głównej Policji, wraz z ekspertem mgr Adrianem Celińskim.
Z dniem 24 września b.r. nasza jednostka organizacyjna realizuje zadania służbowe przy wykorzystaniu możliwości tego narzędzia teleinformatycznego.
SWD Policji posiada funkcjonalności umożliwiające:
- przyjmowanie zgłoszeń i obsługę zdarzeń w formie interwencji, akcji i operacji policyjnych oraz pościgów z użyciem blokad;
- zarządzanie siłami i środkami Policji;
- bieżącą wizualizację sytuacji operacyjnej i prowadzenie analiz przestrzennych;
- przesyłanie komunikatów i wymianę informacji między użytkownikami systemu;
- dokonywanie sprawdzeń rzeczy i osób w bazach danych;
- dyslokowanie i odprawę patroli do służby;
- dokumentowanie podejmowanych działań i wydanych decyzji;
- generowanie analiz, raportów, zestawień i statystyk;
- zapewnienie pełnej rozliczalności działań w systemie;
- zapewnienie stabilnej pracy systemu niezależnie od liczby jednocześnie pracujących użytkowników;
- zapewnienie bezpieczeństwa systemu;
- korzystanie z usług danych przestrzennych, udostępnionych za pośrednictwem systemu, o którym mowa w art. 40 ust. 3e ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287, z późn. zm.), z Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii;
- wymianę informacji z centrum za pośrednictwem interfejsu komunikacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 2 ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego;
- pozyskiwanie i prezentację danych dotyczących lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego, oraz danych dotyczących abonenta, o których mowa w art. 78 ust. 2 ustawy - Prawo telekomunikacyjne, za pośrednictwem centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego, o którym mowa w art. 78 ust. 4 pkt 1 ustawy - Prawo telekomunikacyjne, lub przekazanych z centrum;
- współpracę z innymi systemami teleinformatycznymi za pośrednictwem interfejsów zrealizowanych w architekturze otwartej;
- pracę systemu w architekturze centralnej w dwóch ośrodkach, podstawowym i zapasowym Centrum Przetwarzania Danych.